Google My Business 2019
  • 10
  • marec

Ako na optimalizáciu firemnej vizitky na Google

Google My Business je skvelý pomocník na propagáciu pobočky či kamennej predajne. O jej optimalizácii sa už čo to popísalo. V tomto článku som sa preto rozhodol ponúknuť praktické a hlavne otestované optimalizačné úkony, ktoré mi pomohli výrazným spôsobom zlepšiť výkonnosť firemného zápisu na Google My Business. Poďme sa na to pozrieť.

Vyhľadávače už nejakú dobu výsledky vyhľadávania personalizujú. Znamená to, že užívateľom sa snažia zobrazovať vysoko relevantné výsledky, a to nie len z pohľadu samotného vyhľadávaného dopytu, ale i podľa jeho geografickej polohy. Aktuálne sa môžete vo výsledkoch vyhľadávania čoraz častejšie stretnúť s tzv. Local pack, teda s rozšírením vo výsledkoch vyhľadávania, v ktorom sa zobrazuje ponuka firiem v okolí.

Local pack Google

 

Základom je vyplnený profil

V takýchto výsledkoch Google uprednostňuje tie firmy, ktoré majú profil Google My Business vyplnený úplne a čo najpresnejšie. K tým najdôležitejším častiam patrí názov firmy a kategórie podnikania. V minulosti patrilo k overeným optimalizačným úkonom pridanie kľúčového slova do názvu firmy, napríklad Názov obchodu – Rybárske potreby a oblečenie. Dnes už je takáto úprava proti pravidlám Google, skúste sa tomu radšej vyhnúť.

 

Pridajte fotografie

Ak ste si prešli svoj profil a vyplnili ste všetko, čo sa dalo, ďalším krokom je pridanie fotografií. Dodržiavajte pritom určitú pravidelnosť, alebo skôr periodicitu, napríklad 2 fotky za týždeň. Využívajte pritom kategorizáciu fotografií, ktorú Google My Business ponúka (viď obrázok nižšie).

Kategorizácia Google My Business

Pri nahrávaní fotografií sa mi osvedčilo, ak sú obrázky pomenované relevantnými kľúčovými slovami, napr. biela-kuchynska-linka.jpg je pre Google hodnotnejšia ako 0033302920.jpg.

 

Uverejňujte príspevky

Okrem pravidelného pridávania fotografií je dôležité so svojim publikom interagovať, v tomto prípade prostredníctvom pridávania príspevkov. Google My Business aktuálne ponúka niekoľko typov príspevkov, preto môžete byť pri ich tvorbe flexibilný.

Príspevok Google My Business

Odlíšte sa recenziami

Nemenej dôležitým krokom k zlepšeniu výsledkov je interakcia so zákazníkmi prostredníctvom recenzií. Len málokto pristupuje k zberu recenzií systematicky. Ide pritom o skvelý spôsob, ako sa odlíšiť od konkurencie.

Povedzme, že v Local packu sa zobrazia 3 firmy, z ktorých jedna má výrazne viac recenzií (predpokladajme, že sú pozitívne). Je preto pravdepodobné, že pre užívateľov bude takáto firma atraktívnejšia ako zvyšné a zvolia si práve ju. Prečo? V tomto prípade sa aktivuje náš podvedomý mechanizmus – princíp sociálneho schválenia. Znamená to, že ľudia majú v nových situáciách, v ktorých zažívajú neistotu (akou je napríklad výber firmy) tendenciu kopírovať rozhodnutia a správanie ostatných.

Akým spôsobom získať recenzie? Len málokto napíše sám od seba pozitívne hodnotenie, i keď v skutočnosti môžete mať mnoho spokojných zákazníkov či klientov. Avšak ak ich o to poprosíte alebo si od nich recenziu vyžiadate, počet hodnotení sa môže výrazným spôsobom zvýšiť. Stačí, ak napríklad po nejakej dobe pošlete svojim zákazníkom email, v ktorom ich požiadate o pridanie recenzie. Smerujte ich pritom priamo do svojej firemnej vizitky, napríklad takto. Uľahčíte im tak navigáciu a zvýšite svoje šancu na získanie pozitívnej recenzie.

Sledujte novinky

Služba Google My Business prešla od jej vzniku poriadnym vývojom. Zdokonaľovanie služby neustále pokračuje, je preto potrebné sledovať jej nové možnosti. Aktuálne je v bete napríklad zobrazovanie informácií o produktoch, ktoré prináša zaujímavé možnosti.

Produkty v Google My Business

Odporúčam sledovať Google My Business na Twitteri, kde sa veľmi rýchlo dozviete o novinkách či tipoch.

Výsledky

Spomenuté optimalizačné úkony mi priniesli výrazný nárast zobrazení firemného záznamu vo vyhľadávaní a mapách Google (oproti obdobiu pred optimalizáciou).

Štatistiky Google My Business

Získal som nárast zobrazení firemnej vizitky na všeobecnejšie výrazy. Ako je na obrázkoch nižšie vidieť, počet zobrazení za posledný mesiac je väčší ako za celý predošlý štvrťrok.

 

Google My Business keywords

Google My Business kľúčové slová

Práca s Google My Business by nemala skončiť jej registráciou. Jej rozvíjaním môžete výrazným spôsobom zvýšiť šance na zobrazenie firemnej vizitky vo chvíli, keď sa o ňu zaujíma potenciálny zákazník.

A aké sú vaše skúsenosti so službou Google My Business? Budem rád, ak sa o ne podelíte do komentárov nižšie 🙂

LEAVE COMMENT