Efektívna reklama na internete

Verím, že byť prvý na Googli už jednoducho nestačí. Súčasná reklama na internete (známa tiež ako online reklama) sa postupom času vykryštalizovala na jednu z najefektívnejších častí marketingovej komunikácie.

Internetová reklama má totiž v súčasnosti mnoho foriem a možností, preto je dôležité ich dokonale poznať a vedieť sa v nich orientovať. Zoberme si napríklad takú Google reklamu. Len tá ponúka desiatky možností šitých na mieru pre rozličné weby s rozličnými cieľmi, od internetových obchodov až po prezentačné weby.

Nájsť optimálny komunikačný mix v rámci online marketingu si okrem znalostí a skúseností vyžaduje tiež správne zadefinovanie marketingových cieľov. Ako príklad si uvedieme 2 rozdielne weby – web prichádzajúci na trh s novou značkou a web predávajúci produkty od známych výrobcov.

Pre web s úplne novou značkou budú vhodné kanály zamerané na tvorbu povedomia o značke. Primárnym cieľom je informovať cieľovú skupinu o novej značke, o jej benefitoch a konkurečných výhodách, čo v neskoršej fáze bude viesť k predajom. V prípade druhého webu už povedomie nie je potrebné vytvárať a môžeme sa tak zamerať na priamy predaj prostredníctvom správne zvolených výkonnostných kanálov. Ich základný prehľad uvádzam nižšie.

Najpoužívanejšie formy online reklamy

Google reklama

Facebook reklama

Reklama na cenových porovnávačoch

YouTube reklama

SEO – Optimalizácia pre vyhľadávače

Bezplatné možnosti reklamy na internete

Internetová reklama nemusí byť nutne len platenou reklamou, typicky ako v prípade PPC reklamy či RTB reklamy. V rámci online reklamy tiež poznáme možnosti, ktoré nie sú viazané na priamu platbu. Medzi tie najznámejšie patrí firemná vizitka na Google, optimalizácia pre vyhľadávače (jej výsledkom je dosiahnutie viditeľných organických pozícií vo výsledkoch vyhľadávania), sociálne médiá, content marketing (známy tiež ako obsahový marketing) či email marketing.

Takáto forma reklamy je však náročná z časového hľadiska a pochopiteľne si vyžaduje i patričné znalosti. V prípade, že neviete kde začať, je dobré sa obrátiť na skúseného marketingového konzultanta.

Súčasné online marketingové platformy poskytujú obrovský potenciál na vybudovanie efektívnej komunikácie. Avšak iba v prípade, ak sú využívané správnym spôsobom. Vytvorme spoločne online komunikáciu, ktorá bude dávať zmysel a vyhnite sa chybám, ktoré vás môžu vyjsť zbytočne draho.

Svojim klientom pomáham budovať efektívnu online reklamu šitú na mieru – od analýzy kľúčových slov, vytvorenia online marketingovej stratégie až po testovanie a neustále hľadanie nových príležitostí. Neriadim sa pritom pocitmi. Dátová analytika poskytuje odpovede na mnohé otázky. 

Ste pripravený urobiť prvý krok k vytvoreniu efektívnej reklamy na internete?

89

úspešných kampaní

63

spokojných klientov

6

rokov v marketingu

Grafozásteny Javorka
Predajca vozidiel Lion Car
Internetový obchod Insportline
Autodiely DSauto.sk
Internetový obchod Pneumatiky.sk